اهتزار پرچم عزای امام حسین علیه السلام به مناسبت ماه محرم بر فراز آسمان شهر هیدج

باسمه تعالی

اهتزار پرچم عزای امام حسین علیه السلام به مناسبت ماه محرم بر فراز آسمان شهر هیدج

با آغاز ماه محرم ایام غم و اندوه شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام شهرها رنگ و بوی عاشورایی به خود می‌گیرد ، حسینیه‌ها، مساجد ، تکایا به نشانه عزاداری سیاه پوش می‌شوند ، پرچم‌ها و پلاکاردهای عزاداری بر سردر خانه ها و اماکن عمومی نصب می‌شود.
حرکات ، گفتار و رفتارهای محبان اهل بیت نیز با الهام از نهضت جاودانه عاشورا رنگ و بوی حسینی دارند.

روایت از امام صادق علیه السلام است که می‌فرمایند: هنگامی که هلال ماه محرم دیده می‌شود ملائکه پیراهن امام حسین علیه السلام را از عرش آویزان می‌کنند در حالی که پاره پاره شده از ضربه‌های شمشیر و آغشته به خون است.

ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت و نه بصر می‌بینیم پس اشک‌های ما سرازیر می‌شود
ما هم بر حسب ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السلام در نظر داریم به مناسبت شروع ماه محرم پرچم امام حسین علیه السلام را با شعار یا لثارات الحسین ع بر فراز آسمان شهر هیدج به اهتزار درآوریم .
یا لثارات الحسین شعار منتظران امام عصر در عصر غیبت می‌باشد شعار یالثارات الحسین شعاری همگانی است و تنها به فرشتگان موکل حرم امام حسین ع برای یاری قائم آل محمد اختصاص ندارد و به نزاع تاریخی جریان حق و باطل اشاره دارد از این رو شعار اصلی یاران و اصحاب امام عصر در سال ظهور نیز یا لثارات الحسین خواهد بود .

امام صادق علیه السلام در وصف یاران امام عصر چنین می‌فرماید : یاران مهدی عج تنها از خدا می‌ترسند و همواره در آرزوی شهادت در راه خدا هستند و شعار یاران مهدی عج یا لثارات الحسین است .

التماس دعا
علیرضا کاظمی شهردار هیدج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *