قانون آپارتمان نشینی (سر و صدا )

1.سر و صدای پا و دویدن همسایه طبقه بالا ، آزار دهنده ترین مورد

سر و صدای پا روی سقف یکی از آزاردهنده ترین مزاحمت های همسایه است که متاسفانه در ایران به دلیل عدم رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی ، این مشکل بسیار پیش می آید. به خصوص وقتی همسایه تان بچه های کم سن و سال داشته باشد و از صبح تا دیروقت شب هنگام مشغول دویدن و فریاد زدن باشند ، در مواقعی که مشکل حادتر می شود ، بزرگسالان هم به این وضع اضافه می شوند و با کوبیدن پاها به زمین هنگام راه رفتن ، باعث ایجاد مزاحمت می شوند. متاسفانه در اکثر موارد تذکر دادن و بحث کردن مشکل را نه تنها حل نمی کند بلکه اوضاع را بدتر می کند!!! موارد زیادی نیز از راه رفتن خانم همسایه بالا با کفش پاشنه بلند به طور دائم در منزل گزارش می شود که اوج مزاحمت را به نمایش می گذارد!

2.سر و صدای بچه ها در آپارتمان

دیگر وقت آن رسیده که به فرزندانمان یاد بدهیم که آپارتمان جای بازی های پرشور و هیجان نیست ، چراکه سر و صدا باعث آزار همسایه ها می شود. برای بازی فضای پارک و شهربازی و فضای آزاد و باز بهترین مکان برای کودکان است تا انرژی و شور کودکی شان را در این مکان ها بدون ایجاد مزاحمت برای کسی تخلیه کنند.

3.کشیدن مبل و میز روی زمین

افتادن اشیای مختلف روی زمین و کشیدن مبل و میز هم یکی از آزاردهنده ترین موارد مزاحمت همسایه بالایی است ، برخی از افراد مدام در حال جابجا کردن میز و صندلی و مبل ها هستند و متاسفانه به همسایه ها توجهی نمی کنند.

4.بلند حرف زدن و مهمانی های شلوغ متعدد

همه ما می دانیم که اگر بلند حرف بزنیم صدا به صورت واضح توسط همسایه ها شنیده می شود که می تواند باعث آزار آن ها شود. بنابراین با صدای متعادل صحبت کردن می تواند فرهنگ آپارتمان نشینی را در زندگی امروزه بهبود دهد. همسایه هایی که مدام مهمان با سر و صدای زیاد دارند نیز موجب سلب آسایش ساکنین آپارتمان و مجمتع ها می شوند.

5.سر و صدا در مهمانی و مراسم همسایه ها

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که ممکن است بابت سر و صدای زیاد اهالی ساختمان پیش بیاید بحث سر و صداها در مهمانی ها و مراسم می باشد. یکی از بهترین روش های برای بر طرف کردن این مشکل تدوین مجموعه قوانینی در هیئت مدیره ساختمان می باشد که بر اساس آن اهالی ساختمان موظف می شوند بر اساس آن مهمانی های خود را تا زمانی خاص ادامه داده و صدا را به یک میزان تنطیم می کنند.

6.سر و صدای سگ همسایه

حیوان خانگی به خصوص سگ ها ، نژادهایی دارند که آرام هستند و می توان آن ها را آرام تربیت نمود ، اما برخی نژادها هستند که سر و صدای زیادی دارند و به هیچ عنوان برای زندگی آپارتمان نشینی پیشنهاد نمی شوند. همسایه ها نمی توانند صبح تا شب صدای سگ واحد همسایه را تحمل کنند.

شکایت از همسایه مزاحم

همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد شکایت از همسایه مزاحم یکی از بهترین روش های برای برطرف کردن مشکلات می باشد. قانونی مدنی در رابطه با این مسئله نیز با تصویب ماده 30 اعلام می کند با وجود اینکه مالک نسبت به مایملک خود حق همه گونه تصرف و انتفاع دارد ولی در برخی از موارد باید حد و مرزی را رعایت کند. بر همین اساس است که عنوان می شود در صورت بالا رفتن صدای آهنگ و تلویزیون یا حتی مراسم مختلف همسایه های می توانند بر علیه ساکن واحد شکایتی را تظیم نمایند. به منظور این کار بهتر است ابتدا از طریق دوستانه و بر اساس ضوابط همسایگی پیش رفته و در صورتی که پاسخی از این طریق دریافت نکردند از طریق دادسرا یا شورای حل اختلاف می توانند شکایتی را تنظیم کرده و نسبت به آن موارد مد نظر خود را دنبال نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *