قانون آپارتمان نشینی (رعایت سکوت در ساختمان)

اگر قصد دارید جشن تولد را در آپارتمان برگزار کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که چه قانونی در ساختمان شما وضع شده است؛ اما به طور کلی در مبحث آپارتمان نشینی قوانینی وجود دارد که بایستی از آن آگاه باشید.

در ماده 59 این قانون که در رابطه با سروصدا است گفته شده، اگر مهمانی در آپارتمان ترتیب داده شده و آن روز، از روزهای غیر تعطیل هفته است بایستی رأس ساعت 22 مهمانی متوقف شود. همچنین اگر جشن در روزهای تعطیل باشد مهمانی تا ساعت 24 می‌تواند ادامه یابد.

همچنین بهتر است همسایه طبقه پایین را از جشن خود مطلع کرده و پیشاپیش این آمادگی را به او دهید تا با رفت و آمدهای مکرر مهمان‌ها در واحد و احیاناً شنیده شدن صدای پا در هنگام پای‌کوبی همسایه طبقه زیرین را کلافه نکند یا حداقل آمادگی این موضوع را داشته باشد.

برگزاری جشن تولد در مجتمع | قوانین جشن تولد

همان‌طور که در رابطه با برگزاری جشن تولد در آپارتمان صحبت کردیم، باید بگوییم همان قوانین در رابطه با مجتمع نیز صدق می‌کند، با این تفاوت که در مجتمع معمولا واحدهای بیشتری نسبت به آپارتمان وجود دارد و بهتر است در رابطه با برگزاری جشن تولد با مدیر مجتمع صحبت کرده و او را مطلع نمایید.

متأسفانه بسیاری از افراد بدون توجه به قوانین ساختمان و مجتمع اقدام به برگزاری جشن تولد می‌کنند و با تولید صداهای غیرمتعارف و رفت ‌و آمد های مکرر، آسایش را از همسایگان سلب کرده و باعث جاروجنجال و در برخی موارد سبب درگیری می‌شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ همسایه‌ای از شادی و جشن دیگری ناراحت نخواهد شد ولی بایستی شرایط را نیز در نظر گرفت. مطلع کردن مدیر مجتمع و یا همسایه‌ها باعث می‌شود تا حداقل اطلاعاتی مانند ناخوش احوالی همسایه، عزادار بودن و … کسب کنید که در این صورت راحت‌تر می‌توانید یکسری از مسائل را در برگزاری جشن تولد مدیریت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *