شهروندان قبل از خرید ملک از شهرداری استعلام بگیرند

🔴 توصیه شهردار هیدج:

🔵 شهردار هیدج بااشاره به واردشدن ضرر و زیان به برخی شهروندان به دلیل عدم آگاهی از قوانین شهرسازی، گفت: عده ای از شهروندان عزیز ما به خاطر عدم اطلاع درست از قوانین شهرسازی و بدون درنظر گرفتن کاربری اراضی مختلف گرفتار برخی افراد سودجو می شوند که از عدم آگاهی این افراد برای رسیدن به منافع اقتصادی خویش سواستفاده می کنند لذا به منظور جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی برای خریداران املاک و واحد‌های ساختمانی باهرنوع کاربری، لازم است تمامی شهروندان عزیز قبل از خرید ملک از شهرداری استعلام بگیرند.

🔹مهندس کاظمی اظهار کرد: با توجه به این‌که مشاهده می‌شود املاک در بیشتر موارد بدون در نظر گرفتن نوع کاربری به ویژه در حاشیه شهر، خارج از محدوده شهری در اراضی کشاورزی و عدم رعایت سرانه‌ها به قطعات کوچک تفکیک و بدون استعلام از شهرداری خرید و فروش می‌شوند که این امر علاوه بر هدررفت سرمایه، مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که شهروندان هیدجی باید از تفکیک یا خرید و فروش قطعات کمتر از ۱۶۰ مترمربع در قسمت پایین‌تر از رودخانه کبیر و زمین هایی با متراژ کمتر از ۱۸۰ مترمربع در قسمت شمالی رودخانه خودداری نمایند، ادامه داد: این امر به استثنای زمین‌های مسکن مهر و تعاونی کارکنان دولت است.

شهردار هیدج به تفکیک غیرقانونی املاک موروثی هم اشاره کرد و گفت: برای صدور پروانه ساختمانی املاک دارای یک پلاک ثبتی یا مشاع، حضور و تقاضای تمام وراث الزامیست اما متأسفانه گاهی اوقات یکی از وراث بدون اخذ پروانه ساختمانی در سهم خود ساخت و ساز می کند که درنهایت با مشکل مواجه می‌شود. همچنین گاهی نیز به دلیل عدم رعایت حدنصاب، امکان تفکیک ملک وجود ندارد که همین امر وراث را با مشکلاتی مواجه می نماید.

کاظمی با اشاره به ضرورت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تاکید کرد: شهرداری در رابطه با صدور پروانه ساخت برای املاک با شرایط فوق اقدامی نخواهد داشت‌.

این مسئول یادآور شد: از شهروندان هیدجی درخواست می‌شود ضمن رعایت موارد مذکور پیش از خرید و معامله املاک بطور قطع با مراجعه به شهرداری از نوع کاربری ملک طبق طرح تفصیلی آگاه و از اینکه آیا حدنصاب تفکیک اجازه صدور پروانه ساختمانی را برای آن ملک می‌دهد یا خیر، مطمئن شوند تا گرفتار افراد فرصت طلب و کلاه‌بردار نشوند.

⭕️ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هیدج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *