درخواست شهرداری هیدج از شهروندان: در حفظ اموال عمومی کوشا باشید

شهردار هیدج مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری وسایل و امکانات عمومی را وظیفه‌ای همگانی دانست و برای نگهداری از مبلمان شهری همکاری تمامی شهروندان را خواستار شد.

در نشست کمیته ساماندهی سیما و منظر شهری هیدج که به ریاست مهندس کاظمی و باحضور برخی مسئولین واحد‌های مرتبط برگزار گردید ، شهردار هیدج عنوان کرد: سالانه اعتبار زیادی برای ایجاد، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، زیباسازی و مبلمان شهری هزینه می‌شود تا ضمن ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی ، شهروندان بتوانند با بهره وری مناسب از فضاهای عمومی، پارک ها و بوستان‌ها استفاده نمایند.

وی افزود: گاهی شاهد آن هستیم که برخی از شهروندان، بدون توجه به اهمیت و تأثیر لزوم مبلمان شهری در زیبایی و نشاط شهر، موجب تخریب وسایل عمومی شده، حال آنکه ساخت، نگهداری و تعمیر وسایل مذکور هزینه بسیاری را به شهر تحمیل می‌کند.

مهندس کاظمی عنوان داشت: دیوارنوشته‌ها، آسیب رساندن به نورپردازی و روشنایی‌های سطح شهر، شکستن شاخه درختان، تخریب تأسیسات و وسایل بازی کودکان در پارک ها و بوستان‌ها و…. بخشی از ناهنجاری‌هایی است که هزینه سنگینی را در خصوص ترمیم و جانمایی مجدد در پی دارد در حالی که این هزینه می تواند در ساختار عمرانی و زیباسازی شهری مصرف گردد. مبلمان شهری از جمله سرمایه‌های موجود در شهر است که توسط شهرداری ایجاد و در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود و اموال تمام شهروندان به شمار می‌رود.
هرچند مسئله ی کم توجهی به حفظ اموال عمومی خسارت های مالی مستقیمی را به مدیریت شهری تحمیل می کند، از طرفی دارای بازخوردهای نامناسب غیر مستقیمی نیز هست که افزایش نارضایتی شهروندان از شرایط رفاهی شهرنشینی، امکانات عمومی و بروز چهر ه ی نامناسب شهر را به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است درهمین رابطه طی سال ۱۴۰۲ و در قالب پروژه احیا و ساماندهی پارک ها و بوستان های شهر ، مبلغی بالغ بر دو میلیارد تومان برای نوسازی مبلمان پارکی ، خرید وسایل بازی، بهسازی عمرانی و خرید و بهسازی روشنایی تمامی پارک ها و بوستان های شهر هزینه گردیده است که قطعا لزوم و اهمیت حفظ و نگهداری از آن ها را برای ما روشن می سازد.

بر همین اساس مجموعه مدیریت شهری و خادمین مردم بزرگوار در شهرداری از شهروندان درخواست می کنند که با همراهی و همسوئی بیش از پیش، در حفظ و نگهداری امکانات عمومی و رفاهی شهر تلاش نمایند چرا که این امر نقش تعیین کننده ای در زیبایی بصری بیش از پیش شهر زیبای هیدج در آینده خواهد داشت.

⭕️ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هیدج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *